logo

استراتژی ترید لاک پشتی

خانهآموزش بورسعمومیاستراتژی ترید لاک پشتی

امروزه بازارهای مالی در تمام دنیا به یکی از پرسودترین و البته پر طرفدارترین بازارهای جهانی تبدیل شده است؛ جایی که مهارت و سرعت در کنار همدیگر برای رسیدن به موفقیت لازم خواهند بود. در بازارهای مالی قدرتمند، چندین سیستم معاملاتی اجرایی می‌شوند که در این میان می‌توان به سیستم معاملاتی لاک‌پشتی به‌عنوان یک ترید کامل اشاره کرد.

برخی‌ افراد این‌گونه تصور می‌کنند که برای موفقیت در هر زمینه‌ای نیازمند گذراندن سال‌های زیاد برای رسیدن به تجربه است. هرچند که این عقیده درست است اما کامل نیست. در واقع در هر موضوعی از جمله انجام معاملات در بازارهای مالی، علاوه بر کسب تجربه طولانی‌ مدت، نیاز به نوآوری، سرعت و استفاده از راه‌های میان‌بر است.

برخی از قوانین ساده و البته هوشمندانه همانند استراتژی ترید لاک‌پشتی مصداق بارزی برای به کارگیری مهارت در راه موفقیت است. در ادامه با ما همراه باشید تا استراتژی ترید لاک‌پشتی را به طور کامل شرح دهیم.

استراتژی ترید لاک‌ پشتی چیست؟

شاید در لحظه اول پس از شنیدن نام این سیستم معاملاتی تصور کنید که سرعت انجام معاملات در آن بسیار پایین است اما این موضوع کاملاً برعکس می‌باشد. در واقع در این استراتژی، به کمک ایده‌های بکر و هوشمندانه، یک سیستم معاملاتی با ترید کامل متولد می‌شود تا جایی که به ‌عنوان یکی از بهترین و مناسب‌ترین روش‌های معاملاتی شناخته می‌شود.

لازم به ذکر است که در استراتژی ترید لاک‌پشتی نتایج موردنظر به ‌صورت هدفمند و البته یکنواخت به دست می‌آیند و به همین دلیل گفته می‌شود که تمامی مراحل در این سیستم معاملاتی، مکانیزه هستند.

به‌عنوان تعریف دیگری برای استراتژی ترید لاک‌پشتی می‌توان گفت در این سیستم تا حدود زیادی دخالت و احساسات انسان دخیل داده نمی‌شود بلکه سیستم آماده پاسخگویی به‌تمامی سوالات معامله‌گر به‌صورت مکانیزه خواهد بود. در مجموع می‌توان گفت که اعتماد به استراتژی ترید لاک ‌پشتی و کم‌رنگ کردن نقش تصمیم‌گیری احساساتی در بازار، تأثیر بسیاری در رسیدن به سود چند برابری دارد.

این سیستم مکانیکی شامل مواردی همچون بازار، لات سایز، نقطه ورود، نقطه خروج، خروج با ضرر، خروج با سود و ... است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

نقطه ورود در استراتژی ترید لاک ‌پشتی

منظور از نقطه ورود در استراتژی لاک ‌پشتی، تعیین زمان شکست نمودار و سپس ورود به معامله است که به نقطه ورود شناخته شده است؛ یعنی زمانی که دیگر رقبا به دنبال ترک بازار هستند، یک معامله‌گر لاک‌ پشتی وارد معامله می‌شود. تعیین نقطه ورود ذکر شده بر حسب دو استراتژی کوتاه‌مدت و بلندمدت تشخیص داده می‌شود که در ادامه هر دو مورد را به ‌صورت کامل بررسی می‌کنیم.

استراتژی کوتاه‌مدت

معامله گران لاک ‌پشتی دارای یک قانون ساده برای ورود به بازار هستند، این قانون چگونه است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، زمانی که قیمت حد پایین، مدت‌زمان مشخص 20 روز را پشت سر گذاشت، باید وارد معامله شد. در واقع در زمانی که سایر معامله‌گران انتظار دارند که شکست ادامه‌دار باشد، استراتژی ترید لاک‌پشتی معامله‌گران را برای ورود به بازار تشویق می‌کند.

شاید این سوال هم برای شما پیش بیاید که زمان شکست چگونه تشخیص داده می‌شود؟ در واقع بیشتر شدن قیمت سهم به‌ اندازه یک پیپ از حد بالا یا حد پایین قیمت، نشان‌دهنده زمان شکست است اما توجه داشته باشید که معیار حداکثر و حداقل قیمت گفته شده، همان 20 روز است.

برای این تعیین نقطه ورود در استراتژی لاک‌پشتی:

ابتدا حد ضرر و حد سود در مدت‌زمان 20 روزه مشخص کنید.

سپس براساس این دو مقدار، اقدام به‌ رسم نمودار نوسان قیمت می‌کنید.

در این میان حد ضرر و حد سود، همان نقاط ماکزیمم و مینیمم نمودار هستند. اولین پوزیشن در حالی گرفته می‌شود که قیمت از دو نقطه ماکزیمم و مینیمم عبور کند؛ حال در صورت عدم موفقیت آخرین پوزیشن، شکست پذیرفته خواهد شد.

استراتژی بلندمدت

همان‌طور که پیش‌ از این توضیح دادیم در سیستم‌های کوتاه‌مدت، روند نوسان قیمتی در یک بازه زمانی 20 روزه مدنظر قرار می‌گیرد اما در سیستم‌های بلندمدت، این بازه زمانی به 55 روز افزایش می‌یابد. در واقع در سیستم بلندمدت، حداقل قیمت و حداکثر قیمت در مدت‌زمان ۵۵ روزه بررسی شده و سپس شکست‌ها به همان شکل سیستم کوتاه‌مدت تعیین می‌شود.

نقطه خروج با سود

معامله‌گر باید قادر به انتخاب زمان مناسب برای خروج از بازار باشند به‌ طوری‌ که کمترین ضرر را متحمل شود. خارج‌ شدن در زمان مناسب از بازار به ‌منظور پیشگیری از زیان آن، در استراتژی لاک‌پشتی به‌خوبی قابل‌ اجرا است. بر این‌ اساس در استراتژی کوتاه‌مدت، نقطه خروج همان حد ضرر 10 روز گذشته است اما در استراتژی بلندمدت این نقطه در زمان افزایش سود باید در حد سود 20 روز گذشته انجام گیرد.

قوانین طلایی استراتژی لاک‌ پشتی

استراتژی ترید لاک ‌پشتی دارای قوانین خاصی می‌باشد که معامله‌گران را ملزم به استفاده از آنها می‌کند. در ادامه مقاله به این قوانین طلایی اشاره می‌شود.

حد ضرر و حد سود

دو پارامتر حد ضرر و حد سود (سیو سود) از مهم‌ترین گام‌های موجود در بازار برای پیشگیری از ضرر و دسترسی به بالاترین سود است. زمانی که سهم موردنظر زیان‌ده شده، معامله‌گر تشخیص می‌دهد که باید از معامله خارج شود که به آن حد ضرر می‌گویند و در مقابل هر سهامی که در حال سوددهی است، قطعاً دارای یک سقفی خواهد بود که بیشتر از آن سوددهی انجام نمی‌گیرد و به این نقطه، حد سود گفته می‌شود.

برای پیدا کردن نقاط حد ضرر و حد سود معامله‌گران باید تسلط کامل بر تحلیل تکنیکال را داشته باشند و با استفاده از ابزارهای مختلفی که در تحلیل تکنیکال می‌باشد این نقاط مهم را شناسایی کنند.

اندیکاتور در استراتژی لاک ‌پشتی

در واقع برای این استراتژی، اندیکاتوری به این نام وجود ندارد و تحلیل های تکنیکالی مختلف می‌توان استفاده کرد.

همان‌طور که پیش‌ از این گفته شد، دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در استراتژی ترید لاک ‌پشتی نیازمند بررسی قیمت در بازه‌های زمانی 20 و 55 روزه برای تشخیص نقطه ورود هستند که این مسئله نیازمند صبر و حوصله است. جالب است بدانید که بدون نیاز به اقدامات گذشته و تنها با استفاده از قوانین و تحلیل استراتژی لاک‌ پشتی، می‌توان به‌راحتی نقطه ورود به بازار را پیدا کرد چرا که این استراتژی به‌صورت اتوماتیک نقطه شروع را مشخص کرده و کار را بسیار آسان‌تر از خواهد کرد.

 جمع‌بندی

با توجه‌ به مطالبی که ارائه داده شد، باید گفت برای موفقیت در بازار بورس نیاز به فراگیری انواع تخصص‌های مختلف نیست بلکه تنها به‌وسیله یک سری قوانین ساده و هوشمندانه می‌توان در میان بازار شلوغ سرمایه از رقبا پیشی گرفت. اجرای تصمیمات به‌موقع و همچنین منطقی، رمز موفقیت در میان معامله‌گران استراتژی ترید لاک ‌پشتی خواهد بود.

بنردسته بندی:عمومی

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر