logo

نحوه دانلود و استفاده از خدمات رایان همراه

خانهآموزش بورسخدمات کارگزارینحوه دانلود و استفاده از خدمات رایان همراه

ذات بازارهای مالی با نوسان‌های بسیار آمیخته شده است. به علت نوسان بالای این بازارها و همچنین نیاز به آگاهی لحظه به لحظه از قیمت‌ها، وجود پنل‌های معاملاتی آنلاین ضروری است.

راه اندازی سامانه‌های معاملاتی آنلاین در ایران از سال 1389 جهشی بزرگ بود و سرمایه‌گذاران بسیاری از آن استقبال کردند. با پیشرفت تلفن‌های همراه و ظهور تلفن‌های همراه هوشمند، اپلیکیشن‌های معامله‌گری نیز روز به روز بیشتر مورد استقبال قرار گرفتند.

امروزه تصور سرمایه‌گذاری بدون داشتن نرم‌افزار همراه و همچنین سامانه معاملات آنلاین تقریباً غیرممکن است. در این مطلب قصد داریم به آموزش سامانه همراه بیدار بپردازیم.


سامانه رایان همراه چیست؟

پس از ایجاد سامانه‌های معاملاتی آنلاین و تحول‌های عظیمی که در نحوه تحلیل و سرمایه گذاری در بازارهای مالی ایجاد کردند، سرمایه گذاران بیشتری از این سامانه‌ها در معاملات خود استفاده کردند.

با افزایش کاربرد تلفن‌های همراه هوشمند در زندگی روزمره انسان، نیاز به برنامه‌های معاملاتی با پشتیبانی از تلفن‌های همراه بیش از پیش احساس می‌شود.

سرمایه گذاران نمی توانند در تمام طول روز و به هرجایی که می روند، رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های خود را به همراه خود جابجا کنند. از آنجایی که موبایل همواره در دسترس معامله‌گران قرار دارد، وجود سامانه همراه بر روی تلفن همراه برای سرمایه گذران بسیار مفید واقع می‌گردد.

کارگزاری‌های بورس اقدام به ارائه اپلیکیشن‌های معاملاتی با پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید و IOS کردند، تا سرمایه گذاران در هر لحظه امکان دسترسی به پورتفوی خود و قیمت‌ها را داشته باشند.

کارگزاری بیدار یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود در بازار سرمایه ایران را برای ارائه خدمات خود انتخاب کرده و سامانه رایان همراه را برای استفاده مشتریان خود در دسترس قرار داده است. استفاده از اپلیکیشن رایان همراه مزایای بسیاری را به همراه دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کارگزاری بیدار جهت سهولت در معاملات علاوه بر سامانه رایان همراه، اپلیکیشن بیدار تریدر و سامانه اکسیر بیدار را راه اندازی کرده است.


مزایای استفاده از رایان همراه

قصد داریم در این قسمت مزایای استفاده از سامانه همراه بیدار یا همان اپلیکیشن رایان همراه را به صورت کامل خدمت شما معرفی کنیم. در ادامه‌ی مطلب در خصوص امکانات گوناگون اپلیکیشن بیدار تریدر به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد.

  • امکان پشتیبانی از چندین حساب بورسی به صورت هم‌زمان و جابه‌جایی سریع بین حساب‌های مختلف
  • امکان خرید عرضه اولیه به صورت سیار برای سرمایه گذاران
  • امکان ثبت درخواست برداشت وجه به صورت کاملاً آنلاین
  • امکان بررسی و مشاهده اخبار و پیام‌های ناظر در خصوص سهم‌ها
  • امکان سفارش خرید از طریق حساب بانکی به صورت مستقیم
  • نمایش پورتفوی لحظه‌ای با آپدیت سریع قیمت‌ها
  • امکان استفاده از ماشین‌حساب موجود در برنامه جهت محاسبه‌ی مبلغ سفارش‌ها و مدیریت سرمایه
  • امکان تقسیم سفارش‌های با حجم بالا به چندین سفارش با حجم مجاز با سرعت بالا
  • امکان تشکیل دیده‌بان‌های متعدد توسط سرمایه گذاران و اضافه‌کردن نمادهای موردنظر به دیده‌بان جهت زیر نظر گرفتن سهم‌های گوناگون
  • امکان نمایش تمامی شاخص‌های موجود در بازار سرمایه ایران مانند شاخص کل، شاخص هم‌وزن، شاخص 30 شرکت بزرگ و سایر شاخص‌ها
  • امکان تنظیم و ارسال سفارش بر اساس سرمایه موردنظر برای معامله
  • امکان مشاهده دفتر سفارشات و تاریخچه معاملات انجام شده
  • امکان حذف و ویرایش سفارشات فعال و همچنین مشاهده سفارشات موفق یا ناموفق روز جاری


دانلود رایان همراه کارگزاری بیدار

برای استفاده از سامانه همراه بیدار لازم است تا پس از دریافت کد معاملاتی آنلاین، اپلیکیشن رایان همراه را از طریق برنامه بازار دریافت و سپس نصب کنید. دانلود برنامه کارگزاری بیدار در رایان همراه برای اندروید و IOS قابل دسترسی است.

پس از نصب برنامه بر روی تلفن همراه خود و ورود به برنامه، با انتخاب کارگزاری بیدار به عنوان کارگزار و سپس وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، به پنل خود وارد شوید. در تصویر زیر می‌توانید نحوه ورود به سامانه همراه بیدار را مشاهده کنید.

trading-system-training-2.jpg


آشنایی با بخش‌های گوناگون سامانه همراه بیدار و بررسی کاربرد آن‌ها

در هنگام ورود به سامانه همراه بیدار، اولین صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید صفحه تغییر رمز عبور می‌باشد که جهت افزایش امنیت پنل کاربری، پیشنهاد می‌شود حتما رمز عبور خود را تغییر دهید.

پس از بستن پنجره تغییر رمز عبور، صفحه اطلاعات کاربری خود از قبیل: نام و نام خانوادگی، کد بورسی، مبلغ بلوکه شده، مانده ریالی، مانده اعتباری و سایر موارد مشاهده می‌کنید.

trading-system-training-1.jpg

در پایین صفحه بخش‌های خانه، دیده بان، پورتفو، سفارشات و جست‌وجو که در بردارنده تمام خدمات ارائه شده در اپلیکیشن است. در ادامه به بررسی و توضیح قسمت‌های مختلف می‌پردازیم.

1- خانه

در این بخش اطلاعاتی همچون شاخص‌ها، نمای بازار، واریز وجه، ثبت سفارش، درخواست وجه، پیام‌ها، گردش حساب، دفتر سفارشات، توافق نامه ها، تغییر کارگزار ناظر، دفترعرضه، اختیار فروش تبعی و فیلم‌های آموزشی قابل مشاهده است.

2- دیده بان

در این بخش می‌توانید با ایجاد دیده‌بان‌های مختلف و دسته بندی آن‌ها، سهم‌های مختلف را بر اساس گروه بندی‌هایی که انجام داده‌اید، رصد کنید. از طریق کلیک بر کادر موجود در بالای جستجوی نماد، و سپس با کلیک بر علامت + در پایین صفحه می توناید دیده‌بان جدیدی را به دیده‌بان‌های قبلی خود اضافه کنید. همچنین در کنار نام هر دیده‌بان گزینه‌های ویرایش و حذف نمایان می‌شود که می‌توانید از این بخش‌ها جهت ساماندهی بهتر دیده‌بان‌ها بهره ببرید.


با کلیک مجدد بر روی کادر بالای صفحه، امکان ویرایش و حذف و اضافه دیده‌بان محو می‌شود، از طریق مداد نشان داده شده در پایین صفحه می‌توانید نمادهای موردنظر را از طریق کلیک بر قسمت سمت راست نام نماد، به دیده‌بان اضافه کنید.


در قسمت بالای صفحه با کلیک بر روی شکل کیف، می‌توانید پورتفوی خود را مشاهده کنید که اطلاعات دارایی‌های شما را نمایش می‌دهد. همچنین با کلیک بر روی قسمت "نماد" می‌توانید اطلاعاتی که در خصوص دارایی‌های شما در این قسمت نمایش داده می‌شود را تغییر داده و اطلاعاتی که می خواهید را مشاهده کنید.

trading-system-training-4.jpg

3- پورتفو

پورتفوی لحظه‌ای لیست دارایی‌های شما را با جزئیات بیشتر و با نوسانات لحظه‌ای قیمت نشان می‌دهد. از طریق کلیک بر شکل فیلتر موجود در بالای صفحه می‌توانید مبنای محاسبه‌ی سود (زیان) و ارزش فعلی دارایی‌های خود را، قیمت آخرین معامله و یا قیمت بهترین تقاضا تعیین کنید.

گزینه به‌روزرسانی که در کنار گزینه فیلتر قرار گرفته است، جهت به روز کردن اطلاعات لحظه‌ای پورتفوی می‌باشد که ممکن است به دلایلی به روز نشده باشند.

با کلیک بر روی «نماد» می‌توانید لیست اطلاعاتی که در خصوص نمادهای موجود در سبد نمایش داده می‌شود را شخصی سازی کنید. در قسمت پایین صفحه می‌توانید میزان سود (زیان) کل دارایی‌های خود و سایر اطلاعات در خصوص جمع کل دارایی‌های را ببینید.

4- سفارشات

در این قسمت لیست «سفارشات باز» خود را مشاهده می‌کنید و از طریق کلیک بر روی گزینه «+» در پایین صفحه، امکان ثبت سفارش جدید وجود دارد. همچنین از طریق کادر بالای صفحه می‌توانید به دفتر سفارشات خود دسترسی داشته باشید. پس از انتخاب زبانه دفتر سفارشات و کلیک بر روی شکل فیلتر، می‌توانید با وارد کردن فیلترهای مورد نظر تاریخچه سفارشات خود را مشاهده کنید.


جمع‌بندی

با توجه به افزایش سرعت در انتقال اطلاعات و لزوم آگاهی لحظه‌ای از شرایط دارایی، سامانه‌های معاملاتی آنلاین ایجاد شده‌اند. از آنجایی که تلفن‌های همراه به راحتی در همه‌جا در دسترس سرمایه‌گذاران قرار دارند، تولید و ارائه اپلیکیشن‌های معاملاتی جهت سرمایه‌گذاری و خدمات آنلاین مربوط به معامله گری ضروری می‌باشد.

در این مطلب با معرفی سامانه همراه بیدار و آموزش نصب و ورود به این سامانه، تلاش کردیم تا نیاز سرمایه گذاران را در خصوص نحوه استفاده از این اپلیکیشن مرتفع سازیم.

بنردسته بندی:خدمات کارگزاری

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر