logo

بهترین اعداد برای مووینگ اوریج (میانگین متحرک)

خانهآموزش بورستحلیل تکنیکالبهترین اعداد برای مووینگ اوریج (میانگین متحرک) چه اعدادی هستند؟

انواع مووینگ اوریج به دلیل راحتی استفاده و کاربرد بسیار زیادی که در تحلیل تکنیکال سهام و تشخیص روند‌ها دارند، بین تحلیل‌گران و معامله‌گران محبوبیت بسیار زیادی دارد. باید توجه داشت که میانگین متحرک خود به انواع مختلفی مانند ساده، نمایی، وزن دار و... تقسیم‌بندی می‌شود.

از معروف‌ترین و بهترین اعداد میانگین متحرک ساده که به صورت تکی و یا ترکیبی از آن‌ها استفاده می‌شود می‌توان به اعداد 10، 20، 50، 100 و 200 اشاره کرد. این اعداد با نام «اعداد طلایی مووینگ اوریج» نیز شناخته می‌شوند. البته اعداد فیبوناچی نیز کاربرد بسیاری زیادی در تنظیمات بهترین اعداد مووینگ دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

معامله‌گران از اندیکاتور مووینگ اوریج (سریع) با شماره کمتر برای تشخیص نقطه ورود به سهم و از (مووینگ اوریج کند) اعداد بزرگ‌تر برای تشخیص روند کلی نمودار استفاده می‌کنند. در این مقاله بیان بهترین تنظیمات اندیکاتور مووینگ اوریج می‌پردازیم با ما همراه باشید.

بهترین تنظیمات اندیکاتور مووینگ اوریج

مهم‌ترین نکته‌ای که راجع به میانگین متحرک نمایی (EMA) و تفاوت آن با میانگین متحرک ساده (SMA) وجود دارد، فرمول محاسبه آن است. فرمول میانگین متحرک نمایی بدین شکل است که وزن بیشتری را به قیمت‌های نزدیک‌تر می‌دهد؛ بنابراین شیب بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد و نسبت به تغییرات حساس‌تر است.

تنظیمات اندیکاتور مووینگ اوریج‌های مهم اعداد 10، 20، 50، 100 و 200 است. البته همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، استفاده از اعداد فیبوناچی نیز کاربرد بسیار زیادی دارد. از بین اعداد فیبوناچی، عددهای 8، 13، 21 و 55 کاربرد بسیار گسترده‌ای در تنظیم کردن اندیکاتور مووینگ اوریج دارد.

در نظر داشته باشید که اعداد این اندیکاتور در هر سهم با هم متفاوت است و هر کدام از اعداد نمی‌تواند در تمام سهم‌ها نتیجه یکسانی داشته باشد. به عنوان مثال بهترین مووینگ اوریج برای طلا براساس تجربه عدد 20 است.

قابل ذکر است که اندیکاتور مووینگ اوریج به تنهایی نمی‌تواند سینگال دهی درستی داشته باشد بلکه باید در کنار آن از دیگر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی هم استفاده کرد. از سوی دیگر به خاطر داشته باشید که تنظیمات اندیکاتور مووینگ اوریج براساس قیمت های قبلی سهم است و نمی‌تواند تغییرات سریع و اخبار آینده را به سرعت در نمودار قیمت نشان دهد.

best-ma-numbers-1.jpg

بهترین عدد مووینگ اوریج کدام است؟

قبل از هر چیز باید هدف خود را مشخص کنید. معامله‌گردان معمولا با دید نوسانگیری و یا کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت وارد یک موقعیت خرید یا فروش می‌شوند. (در بازار سهام فقط امکان خرید وجود دارد ولی در بازار آتی، فارکس و ارز دیجیتال امکان کسب سود از فروش نیز فراهم است)

در همین حین توجه به این نکته نیز حایز اهمیت است که استفاده از تایم فریم مناسب نیز در معامله‌گری کوتاه مدت، میان‌ مدت و بلند مدت حایز اهمیت است.

این اندیکاتور زمانی که روند بازار صعودی است نقش حمایت و در زمان نزولی نقش مقاومت را ایفا می‌کند. بهترین مووینگ اوریج برای تایم فریم پایین در روند صعودی عدد 20 است. همچنین بهترین مووینگ اوریج در تایم بلندمدت در زوند صعودی بازار عدد 200 است.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی اندیکاتور مووینگ اوریج و اعداد طلایی آن پرداختیم. همان طور که گفته شد، موینگ اوریج می‌تواند در تایم‌های مختلف بازار سینگال‌های متفاوتی بدهد. اعداد طلایی اندیکاتور مووینگ اوریج شامل اعداد 10، 20، 50، 100 و 200 می‌شود.


عناوین مرتبط

به طور کلی چند نوع میانگین وجود دارد؟

میانگین متحرک ساده (SMA) و میانگین متحرک نمایی (EMA) از اصلی‌ترین انواع میانگین متحرک در بازار بورس هستند.

کاربرد میانگین متحرک چیست؟

جهت روند فعلی را مشخص می‌کند.

تشخیص خطوط حمایت و مقاومت.

تحلیل قیمت آینده سهم.

اعداد طلایی مووینگ اوریج چیست؟

از معروف‌ترین و بهترین اعداد میانگین متحرک ساده که به صورت تکی و یا ترکیبی از آن‌ها استفاده می‌شود می‌توان به اعداد 10، 20، 50، 100 و 200 اشاره کرد. برای پیدا کردن بهترین عدد مووینگ اوریج می‌توان از اعداد فیبوناچی هم استفاده کرد که بهترین اعداد آن شامل عددهای 8، 13، 21 و 55 می‌شود. معامله‌گران از اندیکاتور مووینگ اوریج با شماره کمتر برای تشخیص نقطه ورود به سهم و از  اعداد بزرگ‌تر برای تشخیص روند کلی نمودار استفاده می‌کنند.

بنردسته بندی:تحلیل تکنیکال

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر