logo

فیلتر خشک شدن سهام با شناوری

خانهآموزش بورسفیلترفیلتر جمع آوری سهام توسط بازیگر با استفاده از شناوری سهام

فیلترنویسی در بورس یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحلیلی برای سرمایه‌گذاران است. این فرآیند، به صورت کلی، به معنای تحلیل و تصفیه داده‌های بازار مالی است تا اطلاعات مفیدتر و قابل استفاده‌تر برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران به دست آید. مهمترین هدف فیلترنویسی، جداسازی اطلاعات مهم از اطلاعات غیرمفید و زیاد بازار است. یکی از فیلترهای پرکاربرد بورس برای معامله‌گران، فیلتر جمع آوری شناوری سهام بورسی است. در این مقاله از سری مقالات آموزشی کارگزاری بورس قصد داریم به بیان این فیلتر پرکاربرد بورس بپردازیم. با ما همراه باشید.

فیلتر جمع آوری شناوری سهام توسط بازیگر

(pmin) == (tmin) && (pl) > ((tmin) * 1.01) && (pl) > (pf)

نحوه وارد کردن فیلتر جمع آوری شناوری سهام توسط بازیگر

برای استفاده از فیلتر جمع آوری شناوری سهام بورسی توسط بازیگر مراحل زیر را انجام دهید:

1- وارد سایت tsetmc.com شوید.

2- در نوار ابزار سمت چپ صفحه، وارد بخش دیده بان شوید.

3- در نوار ابزار بالای صفحه، وارد بخش فیلتر گردید.

4- فیلتر جمع آوری شناوری سهام توسط بازیگر را کپی کرده و در این بخش وارد کنید.

free-float-2.jpg

5-پس از وارد کردن فیلتر، فیلتر را اعتبارسنجی کنید.

6- در صورتی که خطایی در فیلتر پیدا نشد، آن را ثبت نمایید.

7-پس از انتخاب فیلتر مورد نظر، سهام‌هایی که در این فیلتر قرار می‌گیرند نمایش داده می‌شود.

تحلیل فیلتر جمع آوری شناوری سهام بورسی

سهامداران بزرگ یا همان بازیگران سهم نمی‌توانند در یک نقطه با حجم بالایی وارد سهم شوند. برای جلوگیری از دستکاری بازار و تذکر از سوی ناظر، این سهامداران در نقاط مختلف شروع به خرید می‌کنند. در این مواقع، سهام‌ها نزولی یا روند خنثی دارند. بازیگران سهام جهت ناامید کردن سهامداران به اصطلاح سهام را خشک می‌کنند. خشک کردن سهام به این معنی است که در روزهای معاملاتی زیادی، سهام نزولی یا خنثی است و سودی عاید سرمایه گذار نمی‌شود. از سوی دیگر خشک شدن سهام به معنی کاهش شناوری آن است.

با تکمیل خرید سهامداران بزرگ، گارد صعودی سهام آغاز می‌شود. این صعود زمانی آغاز می‌شود که در خط حمایت سهام، شناوری سهام افزایش یابد. برای پیدا کردن سهام خشک شده به فیلتر جمع آوری شناوری سهام توسط بازیگر نیاز داریم چرا که بررسی تک به تک سهام کار دشوار و گاها غیرممکنی است. خروجی این فیلتر را می‌توان به عنوان واچ لیست داشت و پس از بررسی سهام از نظر تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال به صورت پله‌ای سرمایه گذاری صورت گیرد.

بنردسته بندی:فیلتر

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر