logo

راهنمای تغییر شماره تلفن همراه در سامانه سجام بورس

خانهآموزش بورسعمومیچگونه اطلاعات سجام را ویرایش کنیم + تغییر شماره تلفن و شماره حساب

جهت فعالیت در بازار بورس اوراق بهادار و همچنین دریافت سود سهام عدالت الزامی است که تمام متقاضیان در سامانه سجام ثبت‌نام کنند. سجام (سامانه جمع‌آوری اطلاعات مشتریان) توسط شرکت سپرده‌گذاری اوراق بهادار و تسویه وجه راه‌اندازی شده و یک زیرساخت برای امکان تبادلات بورسی است. این سامانه دارایی‌های یک فرد در کارگزاری‌های مختلف را به صورت یکپارچه جمع‌آوری و انتشار می‎‌دهد. در گذشته مالکیت شماره تلفن همراه اهمیت نداشت اما براساس تغییرات انجام شده در خصوص احراز هویت افراد، مالکیت شماره تلفن همراه در سامانه سجام الزامی است. 

با توجه به تغییرات صورت گرفته در سامانه سجام، برخی کاربران نیازمند ویرایش اطلاعات سجام هستند. با توجه به سوالات متداول در این خصوص، قصد داریم مراحل تغییر شماره موبایل در سجام و مراحل تغییر شماره حساب در سجام را بیان کنیم. با ما همراه باشید. 


مراحل تغییر شماره تلفن در سامانه سجام

1- وارد سامانه سجام به آدرس sejam.ir شوید. در صفحه نخست طبق تصویر، گزینه ویرایش موبایل را انتخاب کنید.

نکته: در صورتی که علاوه بر شماره موبایل قصد دارید ویرایش اطلاعات بانکی در سجام خود را انجام دهید، گزینه ویرایش اطلاعات سجام را انتخاب نمایید.

مقاله-داخلی-سجام-1.jpg

2- در این مرحله دو گزینه تغییر شماره تلفن همراه و استعلام مجدد شماره تلفن موجود در سامانه قرار داده شده است. گزینه تغییر شماره تلفن همراه را انتخاب کنید. در این مرحله کدملی و شماره تلفن همراه جدید خود را وارد نمایید.

نکته: در نظر داشته باشید که حتما مالکیت شماره تلفن همراه به نام خودتان باشد.

33.jpg

3- کدملی، شماره تلفن جدید و کدامنیتی را وارد کنید. در این قسمت پیامی مبنی بر اینکه شماره تلفن همراه باید به نام خودتان باشد، نمایش داده می‌شود.

مقاله-داخلی-سجام-4.jpg

4- در این مرحله پس از پرداخت 50 هزار ریال می‌‌توانید شماره همراه جدید را ثبت نمایید.

مقاله-داخلی-سجام-2.jpg

4- 72 ساعت پس از تغییر شماره تلفن همراه به طور رایگان می‌توانید استعلام شماره تلفن سجام را انجام دهید.

امیدواریم که این راهنمای گام به گام به شما در تغییر شماره تلفن همراه در سامانه سجام بورس کمک کرده باشد. به یاد داشته باشید که به‌روز بودن شماره تلفن همراه در این سامانه اهمیت دارد تا از آخرین اطلاعات و اطلاعیه‌ها بهره‌ برید.


نحوه تغییر شماره حساب در سجام

  • وام سامانه سجام به نشانی sejam.ir شوید.
  • در صفحه نخست، گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله شماره موبایل (به نام خود متقاضی باشد) و تصویر امنیتی را وارد کنید. سپس کد 5 رقمی به شماره موبایل ارسال می‌گردد.
  • مرحله بعد، کد ارسال شده را به همراه کدملی و کدامنیتی را وارد کنید.
  • در این مرحله تمام مشخصات فردی نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید شماره حساب خود را تغییر دهید.

عناوین مرتبط

برای تغییر شماره تلفن در سجام چه باید کرد؟

ابتدا وارد سامانه سجام شوید و در صفحه نخست، قسمت ویرایش موبایل را انتخاب کنید. در این قسمت کدملی و شماره موبایل قبلی را وارد نمایید تا کد امنیتی برای شما ارسال گردد. پس از ورود به سامانه، شماره جدید خود را وارد کنید. جهت تغییر شماره باید مبلغی را پرداخت نمایید.

برای تغییر شماره حساب در سجام چه باید کرد؟

برای تغیر شماره حساب، ابتدا باید به سامانه سجام وارد شوید و در قسمت ویرایش اطلاعات، شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد پنج رقمی امنیتی ارسال گردد. پس از وارد کردن کد امنیتی، وارد مرحله تغییر مشخصات می‌شوید. پس از تغییر شماره حساب، تغییرات را ثبت نمایید. 

بنردسته بندی:عمومی

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر