logo

ثبت نام رایگان در سامانه سجام و دریافت کد سجام با کد ملی

خانهآموزش بورسخدمات کارگزاریثبت نام رایگان سجام و دریافت کد بورسی غیرحضوری

براساس قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی تمام کسانی که قصد معامله در بازار سرمایه را دارند، ملزم به ثبت نام در سامانه سجام هستند. شرکت سپرده گذاری مرکزی با هدف ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه به فعالان بازار سرمایه، سامانه سجام را راه اندازی کرده و به هر فرد حقیقی و حقوقی یک کد بورسی اختصاص داده است. در این مقاله از کارگزاری بیدار به بررسی روش‌های ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کدبورسی پرداختیم.

نحوه ثبت نام در سامانه سجام

متقاضیان می‌توانند به دو روش حضوری و غیرحضوری در سجام ثبت نام نمایند. خدمات ثبت نام حضوری در دفاتر پیشخوان دولت و ثبت نام سجام غیر حضوری از طریق سایت sejam.ir انجام می‌شود. 

ثبت نام رایگان در سجام

کارگزاری بیدار در راستای خدمات‌رسانی به کاربران فرآیند ثبت نام سجام، دریافت کد بورسی و صدور کد معاملاتی را سرعت بخشیده است. کاربران بدون پرداخت هزینه می‌توانند در سجام ثبت نام کرده و سپس با دریافت کد معاملاتی، به معامله بپردازند.

جهت ثبت نام سجام و دریافت کد بورسی رایگان مراحل زیر را در کارگزاری طی کنید: 

1- به سایت کارگزاری بیدار مراجعه کنید و در قسمت معاملات، «دریافت کد بورسی» را انتخاب کنید.

ثبت-نام-سجام-01.jpg

2- در مرحله ی دوم شماره موبایل را وارد و کد تایید را دریافت کنید. پس از وارد کردن کد تایید کدملی شما نمایش داده می‌شود. روی آن کلیک کنید.

ثبت-نام-سجام-02.jpg

3- پس از ورود به پنل کاربری، فرم مشخصات شخصی را طی فرم‌های زیر تکمیل نمایید.  تکمیل موارد ستاره‌دار الزامی است.

ثبت-نام-سجام-03.jpg

4. اطلاعات ارتباطی خود را تکمیل کنید.

ثبت-نام-سجام-04.jpg

5. اطلاعات شغلی خود را تکمیل کنید.

ثبت-نام-سجام-05.jpg

6. در ادامه نیز به تکمیل اطلاعات حساب بانکی بپردازید.

ثبت-نام-سجام-06.jpg

پس از تکمیل فرم‌ها، به صفحه احراز هویت وارد می‌شوید. 

 پس از احراز هویت غیر حضوری، کد بورسی شما فعال می‌شود. سپس به صورت خودکار کد معاملاتی توسط کارگزاری صادر می‌گردد.

برای ورود به بازار سرمایه و ثبت نام رایگان در سجام به لینک زیر مراجعه کنید. در صورت وجود ابهام در روند ثبت نام می‌تواند با کارشناسان ما با شماره ۹۱۰۷۸۱۳۲-۰۲۱ در تماس باشید.

کلیک-ثبت-نام-سجام.png

کاربرد ثبت ‌نام در سجام

سامانه سجام باعث ایجاد شفافیت در بورس و دیگر بازارهای مالی شده چرا که فعالیت‌های افراد مشخص و دست افراد سودجو از بازار کوتاه می‌شود. با وجود این سامانه هیچ کس در کارگزاری، صندوق یا شرکت‌ها نمی‌تواند اعمالی مانند پولشویی انجام دهد.

شاید بتوان بزرگ‌ترین کاربرد ثبت نام سامانه سجام را حضور در بازار سرمایه دانست. کاربران پس از ثبت نام در سجام، کد بورسی دریافت می‌کنند که به عنوان شناسنامه فرد در بازار مالی شناخته می‌شود. یکی دیگر از مزایا و کاربرد ثبت نام در سجام، ثبت یک شماره حساب است که پس از این سود سهام عدالت، وام سهام عدالت و سود مجامع به این حساب واریز می‌گردد.

مزایای ثبت‌نام سجام در کارگزاری بیدار

  • ثبت نام رایگان سجام و کارگزاری و احراز هویت آنلاین
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • مشاوره سرمایه گذاری حرفه‌ای و رایگان
  • ارسال سریع کد بورسی و کد معاملات آنلاین
  • سامانه‌های معاملاتی متنوع
  • برگزاری دوره‌های آموزش بورس رایگان
  • انتشار مقالات بورسی

جمع بندی

همانطور که گفته شد، اگر قصد ثبت نام رایگان سجام سهام عدالت را دارید، به سایت sejam.ir مراجعه کنید تا از میزان دارایی خود در سهام عدالت مطلع شده و میزان واریز سودها را مشاهده نمایید.

پس از ثبت نام، امکان احراز هویت رایگان سجام در منزل به صورت غیر حضوری وجود دارد. در این روش متقاضی یک ویدئوی سلفی از خود ضبط کرده و به همراه امضاء خود بارگذاری می‌کند. این ویدیو و امضاء توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی بررسی شده و پس از احراز هویت، کد بورسی برای متقاضی پیامک می‌شود. گفتنی است جهت ثبت نام و احراز هویت sejam.ir هزینه‌ای بابت خدمات دریافت می‌گردد.

این تنها راه برای ثبت نام در سجام نیست. متقاضیان می‌توانند از طریق پنل کارگزاری بیدار در سجام به طور رایگان ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت نمایند. فرد پس از دریافت کد بورسی سجام به طور مستقیم در کارگزاری عضو شده و کد معاملاتی صادر می‌شود. 

کد کاربری و رمز عبور به طور پیامک به اطلاع مخاطبان می‌رسد. پس از دریافت کد معاملاتی، متقاضیان می‌توانند به معامله سهام و اوراق صندوق بپردازند. پیش از این در مقاله «بعد از ثبت نام و احراز هویت سجام چه باید کرد؟» به طور کامل توضیحاتی در این خصوص ارائه کردیم.


عناوین مرتبط

نحوه ثبت نام سجام با گوشی چگونه است؟

کاربران جهت ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی به سایت sejam.ir مراجعه و فرم های مربوطه را تکمیل نمایند. در نهایت پس از احراز هویت رایگان سجام، کد بورسی به شماره همراه فرد متقاضی ارسال می‌گردد. 

نحوه ثبت نام سجام سهام عدالت چگونه است؟

بسیاری به دنبال ثبت نام در سامانه سجام سهام عدالت هستند که این افراد باید در سجام ثبت نام کرده تا بتوانند ارزش روز سهام عدالت و میزان واریز سود سهام عدالت را مشاهده کنند. در صورتی که پیش از این در سجام ثبت نام کرده‌اید، جهت بررسی وضعیت سهام عدالت به صفحه نخست سجام مراجعه کرده و در قسمت «سهام عدالت» وارد شوید. 

بنردسته بندی:خدمات کارگزاری

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر