logo

بهترین سایت‌های بورسی سایت‌های بورسی + بهترین سایت‌های مهم بورس ایران

خانهآموزش بورسبورسسایت‌های بورسی + بهترین سایت های مهم بورس ایران

موفقیت در بازار بورس و کسب سود مطلوب از این بازار نیازمند شناخت ابزارهای بورسی و نحوه استفاده از آن‌ها است. آشنایی با سایت‌ های مهم بورس می‌تواند سرمایه‌گذاران را در کسب سود بالاتر یاری کند. در این مقاله همراه ما باشید تا با برخی از ابزارها و سایت‌ های مربوط به بورس آشنا شوید.

پایگاه اینترنتی شرکت بورس کالای ایران

یکی از ‌سایت‌ های بورسی، پایگاه اینترنتی شرکت بورس کالای ایران است. برای دسترسی به پایگاه اینترنتی شرکت بورس کالای ایران باید وارد سایت www.ime.co.ir شوید. در این پایگاه با تب‌های معرفی بورس، بازارها، کالاها، انبارها، ذینفعان، قوانین و مقررات و آموزش و پژوهش روبرو هستیم.

به علاوه در پایگاه اینترنتی شرکت بورس کالای ایران، کلیه اخبار مربوط به این بازار به صورت روزانه ارائه می‌گردد و با مطالعه این وب سایت می‌توانید از تمامی اخبار روز و مهم مربوط به بازار بورس کالا، مطلع شوید.

کاربران به اعلانات بازار مشتقه، اعلانات بازار فیزیکی، اعلانات عمومی و اعلانات بازار مالی دسترسی مستقیم دارند. به همین جهت، این اخبار می‌توانند نقش پررنگی در تصمیم‌گیری‌های سرمایه گذاران در بازار بورس کالا ایفا کنند.

stock-exchange-sites-1.jpg

پایگاه اینترنتی بورس انرژی

یکی دیگر از سایت های بورسی ایران، پایگاه اینترنتی بورس انرژی به نشانیwww.irenex.ir است. در این سایت اطلاعیه‌های عمومی و اطلاعیه‌های بازار بورس انرژی ارائه می‌گردد. همچنین کاربران می‌توانند به صورت مستقیم به اطلاعات بازار فیزیکی، بازار مشتقه و اطلاعات مربوط به آن‌ها، دسترسی یابند.

در این سایت اطلاعات بازار فیزیکی همچون تابلوی معاملات، اطلاعیه‌های عرضه، آمار معاملات و سایر گزارش‌ها منتشر می‌شود. همچنین اطلاعات بازار مشتقه همچون تابلوی معاملات قراردادهای سلف استاندارد، اطلاعیه های معاملاتی، آمار معاملات بازار برق، آمار معاملات قراردادهی سلف استاندارد، دیده بان بازار و سایر گزارشات در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

در بخش قوانین و مقررات سایت بورس انرژی ایران نیز کلیه قوانین، دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوط به این بازار بورس، گنجانده شده است.

stock-exchange-sites-4.jpg

پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ایران

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران به آدرس www.sena.ir یک مبنای عالی برای دریافت اطلاعات بازارهای سرمایه ای کشور است.

کاربران می‌توانند در این پایگاه اطلاعات کامل، دقیق و دارای صحت بازارهای بورس را دریافت و دنبال کند. در سایت سنا، تب‌های جداگانه‌ای برای بازار بورس و اوراق بهادار ایران، بازار فرابورس ایران، بازار بورس انرژی، بازار بورس کالا و ... قرار داده شده است. بخشی به اقتصاد کلان تخصیص یافته و در بخشی شرکت‌ها و مجامع را می‌توان دنبال کرد.

همین طور اخبار اقتصاد بین‌الملل در این سایت پوشش داده می‌شود و کاربران می‌توانند با روش‌های سرمایه گذاری و اطلاعات مربوط به آن‌ها، آشنا شوند.

در این وب سایت شاخص‌های بازار بورس و اوراق بهادار تهران و نیز شاخص‌های بازار فرابورس تهران، پیوسته به نمایش گذاشته می شود که شامل اطلاعات شاخص کل، شاخص کل هم وزن، ارزش بازار، تعداد معاملات، ارزش معاملات و حجم معاملات است.

اگر مایل هستید که اطلاعات و نظریات کارشناسان بازار سرمایه را دنبال کنید و از دیدگاه‌های آن‌ها نسبت به وضعیت شاخص بورس و نوسانات این بازارها اطلاع یابید، پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، یکی از بهترین سایت های بورسی جهت برای دنبال کردن اخبار و مقالات این چنینی خواهد بود.

stock-exchange-sites-3.jpg

مدیریت فناوری بورس تهران

سایت مدیریت فناوری بورس تهران به نشانی tsetmc.com مرجع اصلی در آمار لحظات معاملات در بورس است. در صفحه «در یک نگاه» این سایت اطلاعات و آمار مربوط به بازار بورس و فرابورس را به تفکیک آورده است.

در سایت مدیریت فناوری بورس تهران خدماتی همچون آمار لحظه‌ای معاملات، حجم معاملات، تغییرات شاخص کل، مشخصات هر سهم به تفکیک، دیده بان بازار، فیلترنویسی هر سهم، تابلوخوانی و ... را در اختیار سهامداران قرار می‌دهد. پیش از این در مقاله «اصطلاحات سایت Tsetmc» به معرفی این سایت پرداختیم.

stock-exchange-sites-2.jpg

جمع بندی

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، مدیریت فناوری بورس تهران، پایگاه اطلاع رسانی بورس انرژی و پایگاه اینترنتی بورس کالا از جمله بهترین سایت‌های بورس ایران جهت دنبال اخبار اقتصادی و بورسی است.

همان طور که در مقاله گفته شد؛ اطلاعات به روز بازارهای فیزیکی، کالا، اوراق و انرژی را می‌توان در سایت‌های اشاره شد دنبال کرد.

همگام بودن با اخبار و داشتن اطلاعات پیوسته، لازمه یک فعال بازار سهام است و درست به همین دلیل است که می گویند برای فعالیت در این بازار باید هر روز چند ساعت وقت آزاد برای بررسی و مطالعه داشته باشید. به هیچ وجه نباید بر اساس اطلاعات شایعاتی یا بدتر از آن شانس و اقبال پیش رفت.

بنردسته بندی:بورسبورس کالافرابورس

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر