logo

جدول ارزش سهام عدالت امروز

خانهآموزش بورسبورسارزش روز سهام عدالت چقدر است؟

دارندگان سهام عدالت می‌توانند به طور روزانه از تغییرات ارزش سهام خود مطلع شوند. در این مقاله می‌خواهیم به بیان نحوه کسب اطلاع از ارزش روز و پرتفوی سهام بپردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

ارزش روز سهام عدالت من چقدر است؟

دارندگان سهام دولتی برای مشاهده ارزش روز دارایی خود باید به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir مراجعه کنند. در این سامانه همچنین آخرین اخبار در خصوص این سهام دولتی نیز منتشر می‌شود.

برای ورود به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت نیازی به ثبت نام نیست و با کدملی و رمز عبور یک بار مصرف می‌توانید وارد سامانه شوید.

روش دوم مراجعه به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در بخش درگاه یکپارچه ذینفعان است. اگر برای نخستین بار وارد درگاه یکپارچه ذینفعان می‌شوید ابتدا باید ثبت نام کنید. پس از ثبت نام وارد پنل کاربری خود شوید. در قسمت «دارا»، گزارش سبد دارایی را انتخاب و سپس نماد سهام عدالت خود را پیدا کنید.

دارندگان این سهام برای مشاهده پرتفوی سهامی خود می‌توانند به حساب کاربری خود در سامانه مدیریت سهام عدالت کارگزاری بیدار به نشانی ebidar.com مراجعه و ارزش روز سهام دولتی خود را مشاهده کنند. علاوه بر این، در کارگزاری بیدار اطلاعات تکمیلی سبد سهامی همچون نماد، قیمت و تعداد سهام قابل مشاهده است.

c739c48e-7a66-4237-8e35-95295f6255ef.jpg


ارزش روز سهام عدالت 500 هزار تومانی

از آنجایی که قیمت سهام به روز محاسبه می‌شود، بیان ارزش کل سهام دولتی هر فرد متغییر است. همان طور که بالاتر گفته شد، آخرین تغییرات در پرتفو به صورت روزانه محاسبه و در سایت‌های یاد شده منتشر می‌شود.

جمع کل دارایی در سهام از حاصل ضرب قیمت پایانی هر سهم در تعداد سهام موجود در پرتفوی بدست می‌آید. بنابراین به جهت نوسان‌دار بودن قیمت سهام، نمی‌توان یک ارزش واحد را بیان کرد. در ادامه به طور نمونه پرتفوی سهام دولتی 490 و 530 هزار تومانی را مشاهده نمایید.

پرتفوی سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی

جدول-ارزش-روز-سهام-عدالت.jpg

پرتفوی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی

655a2e5b-48eb-4482-a25b-1a57e4980135.jpg

استعلام سهام عدالت

اگر جزو کسانی هستید که نمی‌دانید مشمول دریافت این سهام هستید یا خیر به سامانه سهام عدالت و یا به سایت سمات قسمت درگاه یکپارچه ذینفعان مراجعه کنید.

در هر دو سایت بعد از ورود به پنل کاربری خود می‌توانید تعداد اوراق سهام و ارزش آن را مشاهده نمایید. در صورتی که مشمول دریافت این سهام دولتی نشده‌اید، پیام «امکان ورود به سامانه با کدملی موجود، وجود ندارد» نشان داده می‌شود.

چه عواملی می‌توانند بر ارزش سهام دولتی تأثیر بگذارند؟

ارزش روز این سهام براساس پرتفوی آن مشخص می‌شود. بررسی تاثیر عوامل مختلف بر آن کار پیچیده‌ای است. با این حال، برخی از عوامل مهمی که می‌تواند بر ارزش سهام دولتی تاثیر بگذارد عبارتند از:

  • درآمد و سودآوری شرکت: شرکت‌هایی با درآمد و سودآوری بیشتر، معمولاً ارزش سهام بالاتری دارند. انتخاب این شرکت‌ها در پرتفو باعث افزایش ارزش آن می‌شود.
  • رشد شرکت: شرکت‌هایی که با سرعت رشد می‌کنند، سودآوری خوبی نیز کسب می‌کنند.
  • شرایط بازار: از آنجایی که پرتفوی این سهام متشکل از شرکت‌های بزرگ بورسی است، شرایط بازار بورس می‌توانند بر ارزش سهام تأثیر بگذارند.
  • تغییرات در ساختار شرکت: در صورت ایجاد تغییرات در ساختار شرکت‌ها مانند ادغام، جداسازی و فروش بخشی از شرکت می‌توانند بر سودآوری شرکت و در نهایت ارزش سهام تاثیر بگذارد.
  • عوامل خارجی: عواملی مانند شرایط اقتصاد کلان، تغییرات قوانین و مقررات، رویدادهای جهانی و ... نیز می‌توانند بر بورس و در نهایت ارزش سهام شرکت تأثیر بگذارند.

لازم به ذکر است که پرتفوی موجود در ارزش سهام عدالت قابل تغییر توسط دارندگان سهام نیست و لیست سهام از سوی دولت انتخاب شده است.

امکان افزایش سهام عدالت وجود دارد؟

امکان خرید سهام عدالت جهت افزایش دارایی وجود ندارد اما در صورت فوت دارندگان سهام عدالت، امکان انتقال آن به وراث وجود دارد. در این صورت پس از گذراندن مراحل قانونی، سهام عدالت متوفیان به وراث انتقال می‌یابد.

بنردسته بندی:بورس

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر