logo

آشنایی با واحد سرمایه گذاری صندوق

خانهآموزش بورسصندوق‌های سرمایه گذاریواحد سرمایه گذاری صندوق چیست؟

صندوق‌ های سرمایه گذاری به طور کلی در یک چارچوب قانونی فعالیت دارند. در واقع اصطلاحات رایج صندوق های سرمایه گذاری یکسان است و سرمایه گذاران پیش از خرید اوراق باید با آن آشنا باشند. یکی از اصطلاحات پرتکرار در صندوق های سرمایه گذاری، واحد سرمایه گذاری Investment Fund Unit یا همان یونیت سرمایه گذاری است. در ادامه به تعریف مفهوم واحد سرمایه گذاری می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

واحد سرمایه گذاری چیست؟

واحد سرمایه گذاری Investment Fund Unit یا همان یونیت سرمایه گذاری، بخش‌ کوچک مجموع دارایی صندوق است. وقتی یک فرد سرمایه‌گذاری در یک صندوق را شروع می‌کند، در واقع واحد‌های سرمایه ‌گذاری صندوق را خریداری می‌کند. این واحدها نمایانگر سهم یا سهمیه از دارایی‌های صندوق هستند.

هر واحد سرمایه‌گذاری به نسبت سرمایه‌ای که سرمایه‌گذار به صندوق واریز کرده است، به وی تعلق می‌گیرد. مقدار واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق به تغییرات ارزش دارایی‌های صندوق وابسته است. به عبارت دیگر، ارزش هر واحد سرمایه ‌گذاری صندوق به ارزش دارایی‌های کل صندوق بستگی دارد.

به طور کلی، واحدهای سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند در دارایی‌های مختلفی که صندوق سرمایه‌گذاری در آنها سرمایه‌گذاری می‌کند، سرمایه‌گذاری کنند، بدون اینکه مستقیماً مالکیت دارایی‌های فیزیکی را بپذیرند. 


 اگر به دنبال سرمایه گذاری با سود ثابت هستید، پیشنهاد ما سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت است.


چگونه واحد سرمایه گذاری صندوق بخریم؟

واحد سرمایه گذاری صندوق‌های به دو روش etf (قابل معامله در بورس) و صدور – ابطال قابل معامله هستند. اگر قصد خرید اوراق صندوق‌ها را دارید، وارد پنل کاربری خود در کارگزاری شده و نماد مدنظر را جست و جو نمایید. اوراق صندوق همچون سهام قابل معامله می‌شود. واحدهای سرمایه گذاری که به روش صدور – ابطال معامله می‌شوند، سرمایه گذار باید وارد سایت صندوق شده و درخواست صدور و ابطال را ثبت کند.

جمع بندی

در این مقاله به سوال یونیت سرمایه گذاری چیست، پاسخ دادیم. همان طور که گفته شد، دارایی‌ها به واحدهای کوچک تقسیم می‌شوند که به هر واحد یک یونیت سرمایه گذاری می‌گویند. به میزان سرمایه گذاری به هر فرد، واحد سرمایه گذاری اختصاص می‌یابد.

بنردسته بندی:صندوق‌های سرمایه گذاری

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر