logo

تحلیل زمانی ایچیموکو | تئوری زمان ایچیموکو | اعداد تحلیل زمانی ایچیموکو

خانهآموزش بورستحلیل تکنیکالآموزش تحلیل زمانی ایچیموکو

بنابر دیدگاه ژاپنی‌ها به بازار، بازار مانند یک موجود زنده است که دائما در حال حرکت است. به همین خاطر بررسی آن از نظر زمانی نیز مهم می‌باشد که یکی از مهم ترین ابزارها برای تحلیل زمان، ایچیموکو است.

تازه واردان به بازار بورس جهت کسب سود، به دنبال آموزش تحلیل زمانی با ایچیموکو و تحلیل زمانی ایچیموکو کریس و دیگر مدرسان هستند. توصیه ما نیز به این است که پیش از سرمایه گذاری آموزش‌های لازم را فراگیرید. در این راستا کارگزاری بیدار در مقالات متعدد به معرفی اندیکاتورها و تحلیل آنها پرداخته است.

در مقالات پیشین در مورد اندیکاتور ایچیموکو و سیگنال‌های دریافتی از ایچیموکو صحبت کردیم. در این مقاله در رابطه با تحلیل زمانی ایچیموکو و پیش بینی قیمت با ایچیموکو که برای تخمین قیمت از آن استفاده می‌شود، خواهیم پرداخت.

تحلیل زمانی ایچیموکو چیست؟

به طور کلی، تحلیل زمانی یعنی بتوانید زمان تغییر قیمت را پیش‌بینی کنید، مثلا تخمین بزنید که در چه زمانی روند، تغییر جهت می‌دهد.

تحلیل زمانی ایچیموکو یعنی با کمک این اندیکاتور بتوانید زمان تغییر قیمت را تخمین بزنید و به اصلاحات قیمتی (حتی به کوچکترین آن) پی ببرید.

اعداد تحلیل زمانی ایچیموکو

در ایچیموکو برای تشخیص کندل تغییر قیمت، از تعدادی اعداد طلایی استفاده می‌شود و این اعداد کمک شایانی به شما برای تحلیل زمانی می‌کنند.

هر کدام از این اعداد معنا و مفهوم خاصی دارند که شامل اعدادی از قبیل 9، 17، 26، 35، 52 و ..... می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید عدد 17 از تفریق دو عدد 26 و 9 و همچنین عدد 35 از جمع دو عدد 9 و 26 به‌دست می‌آید. اما این اعداد چه کمکی به ما می‌کنند؟ به همین منظور به بررسی این اعداد می‌پردازیم.

برای اینکه بتوانید از این اعداد در تحلیل زمانی خود بهره ببرید باید در اندیکاتور ایچیموکو تعدادی فلش به طول این اعداد طلایی در نظر بگیرید. در واقع با توجه به این اعداد می‌توانید متوجه شوید که اگر در انتهای فلش یک سقف یا کف وجود داشته باشد، در راس آن نیز همین اتفاق رخ خواهد داد. برای شناسایی بهتر این موارد باید سقف و کف‌ها را به خوبی شناسایی نمایید.

عدد 35 در ایچیموکو

یکی از بهترین اعداد در تحلیل زمانی ایچیموکو عدد 35 می‌باشد. اگر انتها پیکان را روی یک قله قرار دهید، می‌توانید به کمک آن تغییر روند را پیش‌بینی کنید. در این صورت کف بعدی احتمالا در 35 کندل بعد قرار دارد.

عدد 17 در ایچیموکو

این عدد هنگام کراس استفاده می‌شود، یعنی اگر انتهای پیکان را روی نقطه‌ی کراس قرار دهید، می‌توانید پیش‌بینی کنید که در 17 کندل بعدی شاهد یک ریورس (بازگشت) خواهید بود.

عدد 26 در ایچیموکو

این عدد نیز کاربردی شبیه عدد 17 دارد. با این تفاوت که قدرت آن نسبت به عدد 17 کمتر است.

time-analysis-ichimoku-1.jpg

سیگنال قیمت ابر ایچیموکو

قیمت بالای ابر کومو: روند صعودی است.

قیمت پایین ابرکومو: روند نزولی است.

قیمت داخل ابر کومو: بازار نوسانی یا اصلاحی است.

وارد شدن قیمت به ابر کومو از بالا: روند صعودی است.

وارد شدن قیمت به ابرکومو از پایین: روند نزولی است.

منظور از خطا در تحلیل زمانی ایچیموکو چیست؟

همان‌طور که می‌دانید همواره تحلیل‌ها با احتمالات همراه هستند و ممکن است روند مطابق تحلیل و پیش‌بینی‌های انجام شده، پیش‌نرود.

در تحلیل زمانی ایچیموکو، ممکن است تغییر روند لزوما در کندلی که شما مشخص کرده‌اید، رخ ندهد و این امکان وجود دارد که 1 تا 3 کندل جلوتر یا عقب‌تر اتفاق بیفتد. بنابراین حتما روند تغییرات کندل‌ها را دنبال کنید.

جمع‌بندی

ایچیموکو یکی از بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود و مانند سایر اندیکاتورها می‌توانید از این اندیکاتور نیز جهت انجام تحلیل های لازمه بر روی نماد مدنظر خود کمک بگیرید. یکی از این تحلیل‌ها، تحلیل زمانی است که در این مقاله آن را بررسی نمودیم.

با استفاده از نتایج این تحلیل می‌توانید، زمان‌های ورود به بازار یا خروج از آن را به درستی تعیین کرده و به این ترتیب سود زیادی کسب کنید. جهت آموزش بیشتر، سایر مقالات آموزشی سایت کارگزاری بیدار را مطالعه نمایید.

عناوین مرتبط

تحلیل زمانی ایچیموکو چیست؟

تحلیل زمانی یعنی بتوانید زمان تغییر قیمت را پیش‌بینی کنید، مثلا تخمین بزنید که در چه زمانی روند، تغییر جهت می‌دهد.

بنردسته بندی:تحلیل تکنیکال

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر