logo

کدام بانک‌ها با وثیقه طلا وام می‌دهند؟

خانهآموزش بورسعمومیوام فوری با وثیقه طلا و گواهی سپرده طلا

سرمایه گذاران در شرایط اقتصادی و ریسک پذیری مختلف سرمایه گذاری‌های مختلفی انجام می‌دهند. با توجه به بازدهی خوب طلا، اکثر افراد ترجیح می‌دهند که درصدی از سبد سرمایه گذاری خود را به این فلز با ارزش اختصاص دهند. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که برای حفظ امنیت، طلا را کجا نگهداری کنیم؟

شاید پاسخ‌تان این باشد که امن‌ترین مکان برای حفظ طلا، گاوصندوق است اما امنیت آن تضمین شده نیست. برای رفع این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم که وام با وثیقه طلا دریافت کنید. چرا که در این شرایط علاوه بر دریافت وام با بهره کم، طلای شما در بانک نگهداری می‌شود.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص وام با ضمانت طلا کسب کنید و بدانید که کدام بانک ها با وثیقه طلا وام می‌دهند، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

وام طلا چیست؟

وام بانکی با وثیقه طلا یک نوع وام است که در آن متقاضی وام می‌تواند طلا به عنوان تضمین یا وثیقه به بانک ارائه دهد. این نوع وام در برخی از بانک‌ها ارائه می‌شود.از آنجایی که طلا یک دارایی ارزشمند و پایدار است، بانک‌ها اینگونه وام‌ها را با نرخ سود کم پرداخت می‌کند.

مزایای وام با وثیقه طلا می‌تواند شامل نرخ بهره پایین‌تر و شرایط بازپرداخت منعطف‌تر باشد. با این حال، باید توجه داشت که در صورت عدم پرداخت بدهی، بانک حق دارد وثیقه گرفته شده یعنی طلا را به فروش برساند تا مطالبات خود را برداشت کند.

قبل از دریافت وام با وثیقه طلا، متقاضی باید شرایط و قوانین مربوطه را به دقت بررسی کند و مطمئن شود که قادر به پرداخت اقساط وام است؛ چرا که در صورت عدم پرداخت اقساط، متقاضی باید جریمه پرداخت نماید. در ادامه به بررسی وام طلای بانک‌های مختلف و شرایط آنها می‌پردازیم.

وام طلا بانک صادرات

متقاضیانی که قصد وثیقه قرار دادن طلا و گرفتن وام فوری هستند، می‌توانند به سامانه set.bsi.ir بانک صادرات مراجعه کنند و پس از تکمیل مدارک فوق در سامانه، طلای فیزیکی، گواهی سپرده طلا و اوراق صندوق طلا خود را به بانک تحویل دهند.

وام طلا با رسالت

طلای زینتی و سکه برای وثیقه وام طلای بانک رسالت مورد قبول می‌باشد. سقف وام طلای بانک رسالت، 20 الی 30 میلیون تومان با سود 2 درصد و بازپرداخت 12 ماه است. برای دریافت وام 5 میلیون قرض الحسنه بانک رسالت، باید 25 گرم طلا و برای وام جعالمه 20 میلیون تومانی به میزان 50 گرم طلا نزد بانک قرار دهید.

باید بدانید که در حال حاضر امکان دریافت وام طلا از بانک رسالت وجود ندارد و برای استفاده از این نوع وام به بانک‌های دیگر مراجعه کنید.

وام طلا بانک آینده و بانک سپه

با توجه به وام‌های مختلفی که بانک آینده و بانک سپه پرداخت می‌کند، بسیاری درخواست وام فوری طلا از این بانک دارند. این در حالی است که بانک آینده و بانک سپه وامی با وثیقه طلا پرداخت نمی‌کنند.

وام طلا بانک ملی

دریافت وام با ضمانت طلا در بانک ملی همچون بانک کارگشایی است تنها تفاوت آن در میزان وثیقه است. در بانک ملی برای وام 5 میلیونی باید 25 گرم طلا با سود 11 درصد و برای وام 20 میلیون تومانی به وثیقه 67 گرم طلا و سود 23 درصد دریافت می‌شود. بازپرداخت بدهی این وام فوری بین یک ماه الی 20 ماه می‌باشد.

وام طلا بانک کارگشایی

در بانک کارگشایی که زیر مجموعه بانک ملی، دو وام 5 میلیون قرض الحسنه و 20 میلیون تومانی جعاله پرداخت می‌شود که برای وام 5 میلیونی به 25 گرم و برای وام 20 میلیونی به 57 گرم وثیقه طلا نیاز است. وام پنج میلیون با سود 11 درصد و وام 20 میلیونی با سود 23 درصد واگذار می‌شود.

بازپرداخت وام طلای بانک کارگشایی به صورت اقساط ماهانه نیست و اصل مبلغ و سود آن یکسال بعد از دریافت وام، پرداخت می‌شود. در صورتی که متقاضی نتواند در زمان سررسید، وام خود را بازپرداخت کند، باید به ازای هر ماه یک درصد جریمه پرداخت نماید. یکی از مزایای این وام امکان تمدید وام است که با سود بیشتر انجام می‌شود و برای سرمایه گذاری مناسب است.

 وام طلای بانک ملت

بانک ملی در ازای ضمانت طلای زینتی وام پرداخت نمی‌کند اما متقاضیان می‌توانند سکه طلای خود را به خزانه بانک ملی بسپارند و در ازای آن گواهی سپرده طلا دریافت کنند.

مدارک لازم برای گرفتن وام طلا

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه طلای قابل وثیقه
  • ارائه فاکتور خرید طلاهای وثیقه گذاری شده به بانک

بنردسته بندی:عمومی

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر