logo

بهترین زمان خرید و فروش سهام و فروش یک سهام بعد از خرید

خانهآموزش بورستابلوخوانیبهترین زمان خرید و فروش سهام و فروش یک سهام بعد از خرید

معمولا برای افراد علاقه‌مند به بازارهای مالی سوالی پیش می‌آید که آیا برای خرید سهام، قوانین خاصی وجود دارد؟ بعد از خرید یک سهم کی میتونیم بفروشیم؟ در جواب باید گفت دستورالعمل‌های مبهمی جهت ارائه زمانبندی خاص وجود دارد ولی بهترین ساعت معامله در بورس برای هر سهم، به تجزیه و تحلیل بازار، تحقیقات فرد و نوع سهم وابسته است. اما به صورت کلی قوانینی بر بازارهای مالی نیز حاکم است و با بررسی رفتار بازار متوجه می‌شویم در اولین و آخرین ساعات زمان معامله، حجم و نوسان بیشتری نسبت به سایر ساعت‌ها وجود دارد.

تنها یک معامله‌گر با تجربه می‌تواند از این نوسانات در جهت افزایش سود خود استفاده کند و الگوی خاص رفتار قیمت در سهام را تشخیص دهد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه کشف این فرمول را برایتان آشکار سازیم.

نکات یافتن بهترین ساعت معامله در بورس

یک معامله‌گر حرفه‌ای برای تشخیص بهترین ساعت معامله در بورس، به فاکتورهای زیادی توجه می‌کند. معامله‌گر تیزبین به پیگیری اخبار تجاری و اقتصادی علاقه‌مند است؛ چرا که انتشار این اخبار اقتصادی، بر بازار و همچنین بر سهام مختلف، در زمان‌های متفاوتی تاثیر می‌گذارند. پس باید زمان انتشار اخبار را در نظر بگیرید چون می‌تواند منجر به نوسانات بیشتری شود.

برخی از معامله‌گران بازار سهام معتقدند در روزهای خاصی از هفته یا حتی ماه‌های خاصی، معاملات نسبت به سایر زمان‌ها مطلوب‌تر است. اما شواهد کمی وجود دارد تا این حرف را در مدت زمان طولانی تایید کند.

شناسایی بهترین ساعت کاری بازار سهام

همان‌طور که می‌دانید بازارهای سهام جهانی زمان شروع و پایان متفاوتی در روز و هفته دارند. مثلا در بازارهای مالی نیویورک از ساعت 6:30 صبح تا 9 زمان ثبت سفارش است. افتتاحیه آن 9:30 تا 4 بعدازظهر بوده است.

در حالی که ساعت کاری بازار بورس و فرابورس ایران از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8:45 تا 12:30 است. زمان ثبت سفارش در بورس از 8:45 تا 9 صبح شروع شده و تنها می‌توان سفارشات خرید یا فروش را در سامانه ثبت نمود اما معامله‌ای صورت نمی‌گیرد. خرید و فروش سهام از ساعت 9 تا 12:30 است و پس از آن امکان ثبت سفارش وجود ندارد.

بهترین ساعت خرید و فروش بورس

روزانه فقط 3 ساعت و نیم فرصت دارید تا بتوانید بیشترین سود را از بازار معاملاتی کسب کنید. بنابراین باید به دقت ساعات افزایش یا کاهش حجم معاملات را کشف کنید. معامله‌گران با بررسی بهترین ساعت خرید و فروش سهام، توصیه کرده‌اند 15 دقیقه ابتدایی و انتهایی بازار، بیشترین حجم معاملات انجام می‌شود و افراد تازه وارد در این ساعت‌ها معامله نکنند. با این حال عوامل زیادی می‌تواند این ساعات را تغییر دهد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

طبق بررسی‌های گسترده معامله‌گران، برای تعیین قطعی بهترین ساعت خرید سهم، باید به اخبار مرتبط با سهم که در روز قبل منتشر شده‌اند، توجه کرد. چنانچه اخبار منتشر شده در رابطه با سهم، در آخر هفته یا شب قبل مثبت باشد، بهترین زمان برای خرید آن سهم است.

همچنین با توجه به تحلیل تکنیکال، زمانی باید سهمی را بخرید که دو اتفاق در تحلیل سهم افتاده باشد:

  • مقاومت سهم شکسته شده باشد و شاهد حضور نمودار در محدوده تثبیت باشید.
  • سهم در محدوده حمایت قرار گرفته باشد.

اما با توجه به نکته‌های گفته شده، ساعت طلایی خرید را چطور می‌توان تشخیص داد؟ معمولا بیشترین حجم معاملاتی در ساعت 9 الی 9:15 و همچنین 12:15 الی 12:30 انجام می‌شود. زمانی که فشار فروش افزایش یابد، قیمت سهام کاهش پیدا می‌کند و این زمان بهترین زمان خرید سهام است و این اتفاق همچنین در نیم ساعت پایانی معاملات انجام خواهد شد.

بهترین زمان خرید سهام در صف خرید

صف خرید زمانی تشکیل می‌شود که عرضه کمتر از تقاضا باشد. زمانی که سهامداران انتشار رشد قیمت داشته باشند سهام خود را به فروش نمی‌رسانند و این باعث ایجاد صف خرید می‌شود.

در صورتی که قصد دارید در صف خرید سهامی را خریداری کنید، با یک اینترنت پر سرعت در راس ساعت 8:45 سفارش خرید خود را ثبت کنید.

بهترین زمان خرید سهم در افزایش سرمایه

بسیاری به دنبال بهترین زمان خرید سهم در افزایش سرمایه و بهترین سهام برای خرید فردا شنبه هستند که باید بگوییم که پس از افزایش سرمایه دارایی سهامدار تغییر نمی‌کند و باید براساس استراتژی معاملاتی خود سهام را به فروش برساند.

بسیاری معتقدند که پس از افزایش سرمایه یک گپ یا فاصله‌ای در قیمت ایجاد می‌شود که این فاصله باید پر شود. این در حالی است که این فاصله در بلندمدت که قیمت سهم رشد می‌کند پر می‌شود. بنابراین با توجه به استراتژی خود سهامی را خریداری کنید و افزایش سرمایه دلیل کافی برای خرید سهم نیست.

بهترین-زمان-خرید-و-فروش-سهام-مطلب.jpg

بهترین ساعت فروش سهم

با بررسی بهترین ساعت معامله، به این نکته پی خواهید برد که برای فروش یک سهم بهتر است به چند نکته مهم توجه کنید. زمانی برای فروش سهم مناسب است که بازار هیجانی باشد. بیشترین زمان هیجانی بودن بازار بورس ایران، در ابتدایی‌ترین زمان شروع بازار یعنی ساعت 9 تا 9:15 است.

برای یک فروش پرسود، حد ضرر خود را در نظر داشته باشید. اگر به حد ضرر رسیدید، بدون درنگ، آن را بفروشید تا در صف فروش منتظر نمانید. توجه به تارگت قیمت سهم نیز عامل دیگری برای تشخیص زمان فروش سهم است.

با مثبت بودن روند سهم، خریداران سهام افزایش می‌یابند، بنابراین می‌‌توانید آن را با درصدهای مثبت به فروش برسانید. فراموش که نکرده‌اید این فروش پرسود تنها در ساعت طلایی فروش سهم یعنی 9-9:15 اتفاق می‌افتد؟ از حمایت‌ها هم غافل نشوید. اگر قیمت سهمی به محدوده حمایتی برسد، صف فروش تشکیل می‌شود و فروش در ساعات اولیه بازار، مانع اتلاف وقت و همچنین جا ماندن از سود فروش خواهد شد.

برای اینکه معامله‌های پر سودی داشته باشیم، به چه نکاتی توجه کنیم؟

یک معامله‌گر هوشمند، به دقت همه جنبه‌های بازار را زیر نظر گرفته و بهترین ساعت خرید و فروش سهام در بورس را شناسایی می‌کند که عبارتند از:

  • اخبار اقتصادی
  • تحلیل تکنیکال و نحوه جابجایی کندل ها
  • رصد کردن صف‌های خرید و فروش به منظور تشخیص نحوه حرکت سهم
  • تعیین حد سود و زیان
  • آگاهی از هیجانات بازار و پیش‌بینی آن‌ها
  • در نهایت با آگاهی از بهترین ساعت معامله، سود خود را حفظ کنید.

جمع‌بندی

با توجه به نکات گفته شد، می‌توان گفت بهترین ساعت خرید یک سهم در نیم ساعت پایانی بازار (ساعت 12 الی 12:30) و بهترین زمان فروش سهم، در ابتدا بازار (ساعت 9 الی 9:15) می‌باشد. همچنین مواردی اعم از اخبار سیاسی و اقتصادی، تحلیل بنیادی و تکنیکال سهم و تعیین حد سود و ضرر را در نظر بگیرید.

عناوین مرتبط

بعد از خرید یک سهم، از چه زمانی می توانم آن را به فروش برسانم؟

سهامداران بلافاصله بعد از خرید سهام در صورتی که احتمال کاهش قیمت بدهند و یا نیاز به سرمایه خود داشته باشند، می‌توانند سهام را به فروش برسانند.


بنردسته بندی:تابلوخوانی

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر