logo

چگونه کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم؟

خانهآموزش بورسعمومیکارت اعتباری سهام عدالت چیست؟ نحوه دریافت کارت سهام عدالت

ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت از سال 99 آغاز شده است و در این طرح به میزان 50 درصد ارزش روز سهام عدالت به متقاضیان وام بدون ضامن تعلق می‌گیرد. اگر مشمول دریافت وام سهام عدالت هستید ولی اطلاعات کافی در خصوص نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت ندارید، و همچنین می‌خواهید در خصوص مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اطلاعاتی کسب کنید، تا انتهای این مقاله با کارگزاری بیدار همراه باشید.

کارت اعتباری سهام عدالت چیست؟

در طرح اعطای کارت اعتباری سهام عدالت، امکان واگذاری وام بدون ضامن به دارندگان سهام وجود دارد. دارندگان سهام عدالت می‌توانند با درخواست دریافت وام به بانک ملی یا تجارت به میزان 50 درصد ارزش سهام عدالت خود وام دریافت کنند.

تمام فرآیند ثبت نام جهت دریافت وام سهام عدالت به صورت غیرحضوری و در اپلیکیشن‌های مربوطه انجام می‌شود. باید بدانید که مبلغ مربوطه به کارت بانکی شما واریز می‌شود و کارت اعتباری سهام عدالت به صورت فیزیکی نیست. جهت استفاده از اعتبار سهام عدالت، باید حتما به فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک مراجعه کنید.

میزان اقساط وام سهام عدالت

همان طور که گفته شد، به 50 درصد از ارزش سهام عدالت به متقاضیان وام پرداخت می‌شود. ارزش روز سهام عدالت با توجه به تغییر قیمت سهام‌های موجود متغییر است اما در زمان اختصاص وام، میزان ارزش روزانه آن محاسبه می‌شود.

مدت زمان بازپرداخت وام سهام عدالت 1402، بین یک ماه تا 36 ماه است. در صورتی که متقاضی ظرف مهلت یک ماه وام خود را بازگرداند، سودی به آن تعلق نمی‌گیرد. در غیر این صورت وام با سود 18 درصد در نظر گرفته می‌شود.

بازپرداخت اقساط وام سهام عدالت به این صورت که برای وام 10 میلیون تومانی، ماهانه 362 هزار تومان و برای وام 5 میلیون تومانی، ماهانه 181 تومان پرداخت می‌شود.

پیش از اقدام به دریافت وام سهام عدالت 1402، دوره بازپرداخت، سود و اقساط ماهانه را از بانک ملی یا تجارت استعلام بگیرید؛ چرا که امکان تغییر در شرایط پرداخت وام وجود دارد.

به چه کسانی وام سهام عدالت تعلق نمی‌گیرد؟

  • اگر دارنده سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده است، حتی یک سهم از پرتفوی سهام عدالت را فروخته باشد، نمی‌تواند کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند.
  • ثبت نام در سجام و احراز هویت جهت دریافت وام سهام عدالت الزامی است.
  • تا قبل از انتقال کامل سهام عدالت متوفیان، وراث امکان دریافت وام سهام عدالت بیشتر را ندارند.
  • در صورت توقیف سهام عدالت، امکان دریافت وام وجود ندارد.

مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

  • در سجام ثبت نام و احراز هویت کنید.
  • در بانک ملی یا تجارت، حساب بانکی افتتاح نمایید.
  • در صورتی که قصد دریافت وام از از بانک ملی را دارید اپلیکیشن «ایوا، شصت یا بله» و در صورتی که بانک تجارت را جهت دریافت وام انتخاب نموده‌اید، «سامانه زمرد» را دانلود کنید.
  • از طریق اپلیکیشن، درخواست وام سهام عدالت را ثبت نمایید.

در نظر داشته باشید که تمام مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت به صورت غیرحضوری می‌باشد. اگر شرایط احراز وام سهام عدالت را داشته باشید، کارت اعتباری به شما واگذار می‌شود که می‌توانید از فروشگاه‌ های اعلام شده از آن استفاده کنید.

شرایط دریافت وام سهام عدالت

  • متقاضی باید در سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشد.
  • متقاضی باید در بانک ملی یا تجارت که قصد دریافت وام را دارد، حساب بانکی داشته باشد.
  • متقاضی باید کارگزار ناظر خود را به بانک ملی یا تجارت که قصد دریافت وام را دارد، تغییر دهد.

میزان وام سهام عدالت

با توجه به ارزش روز سهام عدالت وام به متقاضیان واگذار می‌شود. پیش از این در مقاله «استعلام سهام عدالت» به نحوه پیگیری ارزش سهام عدالت اشاره کردیم. این مقاله می‌تواند تکمیل کننده مطلب فوق باشد.

در حال حاضر اگر سهام عدالت یک میلیون تومانی دارید، وام 14 میلیونی؛ اگر سهام عدالت 532 هزار تومانی دارید وام 8 میلیونی و اگر سهام عدالت 500 هزار تومانی دارید، وام 7 میلیون تومانی به شما اختصاص می‌یابد.

ضامن دریافت وام سهام عدالت

جهت دریافت کارت اعتباری سهام عدالت نیازی به ضامن نیست و سهام عدالت شما به عنوان توثیق نزد بانک مربوطه فریز می‌شود. تا زمان تسویه وام، امکان فروش سهام عدالت وجود ندارد.

برای رفع فریز سهام عدالت چه اقدامی باید انجام داد؟

از آنجایی که سهام عدالت به عنوان وثیقه نزد بانک می‌ماند، پس از تسویه وام به صورت خودکار سهام شما از فریز خارج می‌شود. در حال حاضر امکان فروش سهام عدالت وجود ندارد ولی زمانی که این امر از سوی دولت مجاز شود، امکان فروش آن وجود دارد.

چگونه از اعتبار کارت سهام عدالت استفاده کنیم؟

پس از طی کی کردن فرایند ثبت نام وام سهام عدالت، کارت اعتباری دیجیتالی در دو الی سه روز صادر می‌گردد. کارت فوق در فروشگاه‌های وین کارت، رفاه، افق کوروش و دیگر فروشگاه‌هایی که در دستگاه پوز سداد دارای QR code هستند، قابل استفاده است.

فروشگاه‌هایی که امکان استفاده از کارت اعتباری سهام عدالت دارند در اپلیکیشن ایوا بخش «نشان پرداخت» آورده شده است.

چرا کارت اعتباری سهام عدالت فعال نیست؟

پس از تکمیل فرآیند ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت باید منتظر اضافه شدن مبلغ به موجودی بانکی خود باشید. پس از اینکه مشمول دریافت شدید، از طرف بانک برای شما پیامک می‌شود. اگر قبل از ارسال پیامک به مراکز طرف قرارداد بانک برای استفاده از کارت اعتباری سهام عدالت مراجعه کنید، امکان برداشت وجود ندارد.

بنردسته بندی:عمومی

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر