logo

حداقل خرید در بورس 1403 (حداقل سرمایه گذاری در بورس)

خانهآموزش بورسبورسحداقل خرید در بورس 1403 (حداقل سرمایه گذاری در بورس)

تورم باعث کاهش ارزش پول ملی می‌شود به همین علت مردم پول نقد نگهداری نمی‌کنند. از آنجایی که پس انداز ماهانه اندک است، امکان سرمایه‎‌گذاری در بازارهای مسکن و خودرو وجود ندارد، به همین علت بسیاری از پول‎‌های خرد سرگردان هستند. به کسانی که ریسک پذیر هستند، سرمایه‌گذاری در سهام و صندوق های سهامی را توصیه می‌کنیم. اگر به دنبال کسب اطلاع از حداکثر و حداقل مبلغ خرید در بورس هستید با ما همراه باشید.

حداقل خرید در بورس

حداقل سرمایه گذاری در بورس و فرابورس 500 هزار تومان و حداقل سرمایه‌گذاری در بازار پایه 5 میلیون تومان است. در نظر داشته باشید که ریسک سرمایه گذاری در بازار پایه زیاد می باشد.

به زبان ساده‌تر، خرید سهام کمتر از 500 هزار تومان در بورس امکان پذیر نیست. پیش از ثبت سفارش حتما به حداقل سفارش خرید در بورس توجه داشته باشید.

حداکثر مبلغ خرید سهام در بورس

مبلغ خرید سهام با ضرب تعداد و قیمت هر سهم به دست می‌آید. هر سهامدار می‌تواند براساس قیمت هر سهم مقدار مشخصی از سهام خریداری کند.

هر سهامدار حداکثر تعداد سهام از یک سهم می‌تواند خریداری کند. در ادامه به حداکثر میزان آن اشاره خواهیم کرد.

قیمت بین 1 الی 500 هزار تومان ------ حداکثر 400 هزار سهم

قیمت بین 501 الی هزار تومان ------ حداکثر 200 هزار سهم

قیمت بین 1001 الی 10 هزار تومان ------ حداکثر 100 هزار سهم

قیمت بین 10001 به بالا -------- حداکثر 50 هزار سهم

حداکثر فروش سهام در بورس

حداقل میزان فروش سهام 500 هزار تومان است. همچنین هر سهامدار می‌تواند در یک روز معاملاتی حداکثر 5 درصد از سهام یک شرکت را به فروش برساند. در صورتی که بیش از این میزان به فروش برسد، مازاد آن باطل می‌شود.

حداقل مبلغ خرید سهم برای عرضه اولیه

قانون حداقل مبلغ خرید سهم در رابطه با خرید عرضه اولیه صدق نمی‌کند. در روز عرضه اولیه، میزان سهام عرضه شده اعلام می‌شود. با تقسیم تعداد سهام عرضه شده بر تعداد سفارش‌ها، میزان اختصاص سهام به هر کد معاملاتی مشخص می‎‌گردد. با ضرب تعداد سهام بر قیمت ارزش گذاری شده، مبلغ خرید سهام عرضه اولیه مشخص می‌شود.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در شرکت سبدگردان

سرمایه گذاری در بورس را می توان به صورت غیرمستقیم و توسط شرکت سبدگردانی انجام داد. شرکت سبدگردانی با تشکیل کمیته تخصصی از افراد حرفه‌ای و متخصصین بازار سرمایه، سرمایه افراد را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کند. حداقل مبلغی که شرکت سبدگردانی می‌پذیرد به پارامترهای گوناگونی بستگی دارد. به طور معمول حداقل میزان سرمایه برای سبدگردانی 500 میلیون تومان است.

جمع بندی

همان طور که در مقاله گفته شد، حداقل خرید در بورس 1402 در بورس و فرابورس 500 هزار تومان و در بازار پایه 5 میلیون تومان است.

به زبان ساده‌تر، در صورتی که سرمایه‌گذار حداقل خرید سهام در بورس را رعایت نکند، سفارش وی ثبت نمی‌شود.

بنردسته بندی:بورس

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر