logo

سبدگردانی بورس چیست؟ نحوه درخواست سبدگردانی

خانهآموزش بورسسبدگردانیسبدگردانی ‌چیست و به چه کسی سبدگردان بورس می گویند؟✅

سبدگردانی یک شیوه متداول سرمایه‌گذاری در بورس است. در این حالت، فرد سرمایه گذار مبلغ مورد نظر خود را در اختیار شرکت‌های سبدگردان قرار می‌‎دهد تا آنها بنا به شرایط بازار و نوع ریسک‌پذیری فرد، یک سبد سرمایه گذاری تشکیل دهند.

هدف اصلی سبدگردانی این است که ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهد. با داشتن سهام متنوع در یک سبد، تأثیر تغییرات قیمت یک سهم خاص بر کل سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد. از این رو، سبدگردانی یکی از راه‌هایی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند برای تعادل دادن ریسک و بازده سرمایه‌گذاری‌های خود استفاده کنند. نکته قابل توجه در این روش سرمایه گذاری، حداقل مبلغ مورد نیاز برای سبدگردانی است. هر شرکت سبدگردان برای خود حداقل مبلغی را در نظر می‌گیرد که برای سبدگردانی و عقد قرارداد باید تأمین شود.

در صورتی که مبلغ سرمایه گذاری شما زیاد است و قصد استفاده از خدمات سبدگردانی را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه سرمایه گذاری در سبدگردانی آشنا شوید.

منظور از سبدگردانی ‌چیست؟

سبدگردانی به شیوه‌ای از سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که در آن شخص سرمایه‌گذار، با تخصیص دادن مبلغ سرمایه خود، مدیریت و تشکیل سبد سهام برای سرمایه گذاری در بورس را به شرکت‌های سبدگردان می‌سپارد تا تمام فرایند خرید و فروش سهام را انجام دهند. در این روش، مدیریت سرمایه‌گذاری بر عهده کارشناسان و تحلیلگران شرکت سبدگردان قرار می‌گیرد.

سبدگردانی با حداقل سرمایه

در حال حاضر شرکت‌های سبدگردان مختلف با کارشناسان و تحلیلگران متنوعی هستند که اقدام به سبدگردانی و مدیریت سهام در بورس می‌کنند. هر شرکت سبدگردان برای خود معیارها و اساسنامه مشخصی دارد و بنا بر آن، اقدام به سبدگردانی می‌کند. اما سوالی که در این جا مطرح می‌شود این است که حداقل سرمایه برای سبدگردانی چقدر است؟

برخی از شرکت‌ها حداقل مبلغ را برای شروع سبدگردانی به طور دقیق اعلام می‌کنند. برخی دیگر، ابتدا جلسات مشاوره‌ای برگزار و سپس مبلغ سرمایه‌گذاری را مشخص می‌نمایند.

بنابراین فردی که قصد دارد سرمایه خود را برای سرمایه‌گذاری در بورس در اختیار شرکت‌های سبدگردان بگذارد، می‌بایست ابتدا به حداقل مبلغ برای سبدگردانی که از طرف شرکت سبدگردان اعلام شده است، توجه کند.

به عنوان مثال اگر شرکت سبدگردان حداقل مبلغ برای سبدگردانی را 500 میلیون تومان در نظر گرفته است، باید این مقدار سرمایه یا بیشتر از این مقدار را داشته باشید تا بتوانید با این شرکت قرارداد سبدگردانی امضا کنید.

در غیر این صورت باید دنبال شرکت سبدگردان دیگری باشید که حداقل مبلغ پایین‌تری را برای سبدگردانی در نظر گرفته است. گرچه در برخی از شرکت‌های سبدگردان دیده می‌شود که عددی ما بین یک تا 2 میلیارد تومان نیز برای حداقل مبلغ سبدگردانی اعلام می‌کنند.

به هر حال باید گفت، حداقل مبلغ برای سبدگردانی عدد ثابتی ندارد و بسته به نوع شرکت می‌تواند متفاوت باشد. در نهایت این سرمایه‌گذار است که بنا به میزان سرمایه خود و سلیقه شخصی خود با مقایسه میزان بازدهی سبدگردان‌، مناسب‌ترین شرکت را برای سبدگردانی از میان سبدگردان‌های دارای مجوز انتخاب می‌کند.

کلاهبرداری در سبدگردانی بورس

بسیاری از سرمایه‌گذاران پس از اصلاح بازار رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری در بورس از طریق شرکت‌های سبدگردانی پیدا کردند. با این وجود نگران کلاهبرداری در سبدگردانی نیز بودند. ما پیش از این در مقاله «کلاهبرداری در سبدگردانی بورس» به این موضوع پرداختیم.

بهترین سبدگردان بورس کدام است؟

انتخاب بهترین و پربازده‌ ترین سبدگردان برای سرمایه گذاری همواره چالشی در بین سرمایه‌گذران بورس بوده است. اینکه سبدگردان شما تا چه اندازه به سلیقه و ریسک پذیری شما آگاه می‌شود و به اهداف شما از سرمایه‌گذاری توجه می‌کند و نسبت به آن سبد اختصاصی تشکیل می‌دهد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در برخی از شرکت‌های سبدگردان به چشم می‌خورد که پس از تشکیل جلسه مشاوره با شخص سرمایه گذار، حداقل مبلغ برای سبدگردانی را اعلام می‌کنند.

این نوع سبدگردان‌ها گزینه مناسبی برای افرادی است که اطلاعات کمتری از فضای بورس دارند و این جلسات می‌تواند دید بهتری به آنها بدهد و هم اینکه کارشناسان شرکت با میزان ریسک‌پذیری و روحیه سرمایه‌گذار بیشتر آشنا می‌شوند.

بنابراین بهتر است سبدگردانی را انتخاب کنید که جلسات مشاوره موثر و کارآمدی داشته باشد و با روحیات و خلقیات شما آشنایی کافی پیدا کنند. همچنین دارای تیم تحلیل قدرتمند و باهوش باشند تا در شرایط مختلف بازار و نوسانات آن، تصمیمات درست و منطقی بگیرند.

به خاطر داشته باشید که شما با امضای قرارداد سبدگردانی، مدیریت سرمایه خود را به شرکت مربوطه می‌سپارید؛ به همین خاطر از اعتبار و سابقه آن شرکت سبدگردان اطلاع جامع و کاملی به دست آورید.

ما در کارگزاری بیدار نیز سبدگردانی اختصاصی داریم. شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار با داشتن سابقه درخشان در بازار بورس و کسب مجوز از سوی سازمان بورس، خدمات سبدگردانی و مشاوره اختصاصی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. پیش از قرارداد، یک جلسه مشاوره رایگان جهت شناخت ریسک‌پذیری و انتظار بازدهی با سرمایه‌گذار‌ گذاشته می‌شود.

متقاضیان برای تنظیم یک زمان مناسب برای مشاوره باید ابتدا به سایت کارگزاری بورس بیدار به نشانی ebidar.com مراجعه کنند. در بخش سرمایه‌گذاری، شرکت سبدگردانی بیدار را انتخاب کنید.

portfolio-management-price-1.jpg

برای دریافت وقت مشاوره از شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار می‌توانید با شماره تلفن 91078132-021 تماس حاصل نمایید. اگر تامین حداقل مبلغ برای سبدگردانی برای شما امکان پذیر نبود، جای نگرانی نیست. کارشناسان شرکت سبدگردان بیدار بهترین پیشنهاد برای سرمایه گذاری و تشکیل سبد سهام را به شما ارائه خواهند داد.

در این بخش از سایت، متقاضیان پس از تکمیل فرم‌های هویتی می‌توانند تاریخ و ساعت مشاوره را تنظیم کنند. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در سبدگردان بیدار 500 میلیون تومان است.

کارمزد صندوق اختصاصی سبدگردان تا بازدهی 20 درصد، یک درصد خواهد بود و همچنین در بازدهی بیش از 20 درصد، 80 درصد سود سبدگردانی برای سرمایه‌گذار و 20 درصد به سبدگردان اختصاص می‌یابد.

نحوه درخواست برای سبدگردانی

برای درخواست سبدگردانی به چند روش می‌توان اقدام کرد:

اول اینکه هر شرکت سبدگردان معتبری عموماً برای خود سایت مشخصی دارد که می‌توان در آن سایت شرایط شرکت را سنجید و نحوه درخواست برای قرارداد سبدگردانی را ارائه کرد.

دوم اینکه با تماس مستقیم با شرکت‌های سبدگردان می‌توانید از نحوه تشکیل سبد اختصاصی و تعیین جلسه مشاوره برای سبدگردانی اطلاع دقیق حاصل کنید.

جمع‌بندی

برای هر فردی که قصد سرمایه گذاری به صورت سبدگردانی دارد، اطلاع از حداقل مبلغ برای سبدگردانی، حائز اهمیت می‌باشد. این مبلغ به شکل ثابت و تعریف شده‌ای نیست و همه چیز بستگی به شرایط شرکت سبدگردان دارد. به همین خاطر انتخاب سبدگردان مناسب یکی از چالش‌های مهم برای سرمایه‌گذاران خواهد بود.

عناوین مرتبط

منظور از سبدگردانی ‌چیست؟

سبدگردانی به شیوه‌ای از سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که در آن شخص سرمایه گذار، با تخصیص دادن مبلغ سرمایه خود، مدیریت و تشکیل سبد سهام برای سرمایه گذاری در بورس را به شرکت‌های سبدگردان می‌سپارد تا تمام فرایند خرید و فروش سهام را انجام دهند.


حداقل مبلغ برای سبدگردانی چقدر است؟

حداقل مبلغ برای سبدگردانی عدد ثابتی ندارد و بسته به نوع شرکت می‌تواند متفاوت باشد. در نهایت این سرمایه‌گذار است که بنا به میزان سرمایه خود و سلیقه شخصی خود با مقایسه میزان بازدهی سبدگردان‌، مناسب‌ترین شرکت را برای سبدگردانی از میان سبدگردان‌های دارای مجوز انتخاب می‌کند.

سود سبدگردانی چقدر است؟

سود سبدگردانی عدد ثابتی ندارد. کارمزد سبدگردانی نیز براساس بازدهی سبد مشخص می‌شود. به عنوان نمونه در سبدگردان اختصاصی اقتصاد بیدار در صورتی که بازدهی تا 20 درصد باشد یک درصد کارمزد و اگر سبد بالای 20 درصد بازدهی داشته باشد، 20 درصد از سود سرمایه به شرکت تعلق می‌گیرد.

بنردسته بندی:سبدگردانی

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر